Internet |
|
Usterki i problemy techniczne związane z:
- telewizją;
- dostępem do Internetu;
należy zgłaszać pod numerem telefonu 43 843 93 79 w. 1 lub przez e-mail:
w godzinach pracy: poniedziałek 8-16, wtorek-piątek 7-15.
Kontakt w sprawie nowych umów, aneksów, wypowiedzenia:
tel. 43 843 93 84
Poza godzinami pracy awarie (takie jak brak sygnału w całym bloku, brak wielu kanałów itp.) należy zgłaszać:
Pod nr 43 843 93 79 (poczta głosowa, nagranie zostanie przekazane do pracowników Telewizji Kablowej) lub na podany wyżej e-mail. Standardowe zgłoszenia obsługiwane są w dni robocze w godzinach pracy.
SPRAWDŹ PRĘDKOŚĆ
Jedynym uznawanym testerem prędkości do postępowania reklamacyjnego jest system PRO Speed Test. Test musi zostać wykonany jako certyfikowany.
Aplikacja stacjonarna na komputery z systemem Windows i macOS – PRO Speed Test została certyfikowana przez Prezesa UKE od dnia 01.12.2020 na okres 2 lat. Aplikacja jest certyfikowanym mechanizmem monitorowania i umożliwia przeprowadzenie pomiarów certyfikowanych oraz wygenerowanie Raportu z certyfikowanych pomiarów jakości usługi dostępu do Internetu. Raport można wykorzystać m.in. w postępowaniu reklamacyjnym do wykazania stałych i powtarzających się rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem usługi dostępu do Internetu, a wskazanymi w umowie wartościami.
Czym są pomiar certyfikowany i niecertyfikowany?
Pomiar certyfikowany to pomiar, który spełnił wszystkie poniższe warunki, tj. został przeprowadzony:
• na łączu operatora stacjonarnego;
• w aplikacji dedykowanej dla systemu Windows lub macOS;
• z użyciem karty sieciowej odpowiedniej do przepływności łącza (wymagana prędkość połączenia interfejsu sieciowego to 2500 Mb/s lub 1000 Mb/s dla maksymalnej prędkości z umowy poniżej 1000 Mb/s lub 100 Mb/s dla maksymalnej prędkości z umowy poniżej 80 Mb/s
• gdy obciążenie procesora przed pomiarem było mniejsze niż 20%;
• gdy obciążenie procesora w trakcie pomiaru było mniejsze niż 85%;
• gdy prędkość transmisji danych pochodząca od innych aplikacji nie była większa niż 2,5 Mb/s w każdym kierunku;
• przy braku aktywnych połączeń wirtualnej sieci prywatnej (VPN);
• przy braku aktywnego udostępniania Internetu na urządzeniu końcowym użytkownika;
• przy braku obecności innych urządzeń (poza routerem i komputerem użytkownika) w sieci;
• przy podłączonym zasilaczu sieciowym AC w przypadku urządzenia z możliwością zasilania bateryjnego.
W przypadku niespełnieniu któregokolwiek z ww. warunków pomiar nie będzie certyfikowany. Taki pomiar ma wyłącznie walor informacyjny.
więcej informacji na stronie https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/pomiar-predkosci-internetu/certyfikowany-mechanizm/ oraz https://pro.speedtest.pl/
Sprawdź prędkość (pomiar niecertyfikowany)
Na tej stronie używamy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach statystycznych oraz zapewniają one prawidłowe działanie witryny.