Internet |
|
Internet - jak zamówić
Jak założyć, jak dokonać zmian w umowie?
Wszystkie formalności związane z usługą dostępu do Internetu (zawieranie umów, aneksy do umów, zawieszenie dostępu, reaktywacja usługi odłączonej z powodu zaległości) załatwiane są w siedzibie WSM przy ul. A.Struga 1 (os.Kopernika) - pokój nr 9 lub 11.
Telefon: 43 843 93 84.
E-mail:
Dane do umowy:
1. Imię i nazwisko
2. Nr PESEL
3. Adres instalacji
4. Adres zameldowania/korespondencji jeśli jest inny niż adres instalacji
5. Wybrana opcja usługi, rodzaj modemu (zwykły/wifi). Do zwykłego modemu można podłączyć własny router, jeśli jednak nie potrafią Państwo samodzielnie go skonfigurować zalecamy wybór modemu z wbudowanym wifi.
6. Czy wpłaty będą Państwo dokonywać przez Internet czy w punktach kasowych/bankach - wtedy przygotowane zostaną druki do wpłat.
opcjonalnie:
5. Nr telefonu i/lub adres e-mail - do kontaktu w celu realizacji umowy przez dz. techniczny. Prosimy również o zgodę na przetwarzanie danych. Dane nie będą wykorzystywane do celów marketingowych.
Opłata instalacyjna:
Płatna z góry na konto WSM: 30 1020 3958 0000 9302 0150 8936
Instalacja:
Po pozytywnej weryfikacji (brak zaległości wobec WSM) i podpisaniu Umowy przez dwóch członków Zarządu WSM, dokumenty przekazywane są do biura TVK. Pracownicy TVK telefonicznie uzgadniają termin montażu.
Usługa zakończona jest modemem kablowym podłączanym do sieci telewizji kablowej. W razie potrzeby wymienione zostanie gniazdo abonenckie tv.
Opłaty abonamentowe:
Na konto wirtualne wskazane w protokole podłączenia usługi. Termin płatności: do 15 dnia każdego miesiąca.
Okres rozliczeniowy: od 1 do ostatniego dnia miesiąca. Za pierwszy niepełny miesiąc opłata jest odpowiednia zmniejszana.
SPRAWDŹ PRĘDKOŚĆ
Jedynym uznawanym testerem prędkości do postępowania reklamacyjnego jest system PRO Speed Test. Test musi zostać wykonany jako certyfikowany.
Aplikacja stacjonarna na komputery z systemem Windows i macOS – PRO Speed Test została certyfikowana przez Prezesa UKE od dnia 01.12.2020 na okres 2 lat. Aplikacja jest certyfikowanym mechanizmem monitorowania i umożliwia przeprowadzenie pomiarów certyfikowanych oraz wygenerowanie Raportu z certyfikowanych pomiarów jakości usługi dostępu do Internetu. Raport można wykorzystać m.in. w postępowaniu reklamacyjnym do wykazania stałych i powtarzających się rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem usługi dostępu do Internetu, a wskazanymi w umowie wartościami.
Czym są pomiar certyfikowany i niecertyfikowany?
Pomiar certyfikowany to pomiar, który spełnił wszystkie poniższe warunki, tj. został przeprowadzony:
• na łączu operatora stacjonarnego;
• w aplikacji dedykowanej dla systemu Windows lub macOS;
• z użyciem karty sieciowej odpowiedniej do przepływności łącza (wymagana prędkość połączenia interfejsu sieciowego to 2500 Mb/s lub 1000 Mb/s dla maksymalnej prędkości z umowy poniżej 1000 Mb/s lub 100 Mb/s dla maksymalnej prędkości z umowy poniżej 80 Mb/s
• gdy obciążenie procesora przed pomiarem było mniejsze niż 20%;
• gdy obciążenie procesora w trakcie pomiaru było mniejsze niż 85%;
• gdy prędkość transmisji danych pochodząca od innych aplikacji nie była większa niż 2,5 Mb/s w każdym kierunku;
• przy braku aktywnych połączeń wirtualnej sieci prywatnej (VPN);
• przy braku aktywnego udostępniania Internetu na urządzeniu końcowym użytkownika;
• przy braku obecności innych urządzeń (poza routerem i komputerem użytkownika) w sieci;
• przy podłączonym zasilaczu sieciowym AC w przypadku urządzenia z możliwością zasilania bateryjnego.
W przypadku niespełnieniu któregokolwiek z ww. warunków pomiar nie będzie certyfikowany. Taki pomiar ma wyłącznie walor informacyjny.
więcej informacji na stronie https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/pomiar-predkosci-internetu/certyfikowany-mechanizm/ oraz https://pro.speedtest.pl/
Na tej stronie używamy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach statystycznych oraz zapewniają one prawidłowe działanie witryny.