W pierwszej kategorii znajdują się pojazdy bloku Wschodniego z okresu PRL-u. Można tutaj znaleźć wiele pojazdów polskiej produkcji jak Polonez czy Fiat, ale też samochody z Niemiec wschodnich, jak Wartburg czy Trabant, czechosłowackie Skody czy Tatry, pojazdy z Rumunii, czy byłej Jugosławii.

W drugiej kategorii spotkamy się z pojazdami, które służyły w Polsce jako pojazdy w pracy i do pracy. Tutaj znajdziemy popularne Stary ze Starachowic czy Jelcze z Jelczańskich Zakładów Samochodowych oraz ciężarówki bloku Wschodniego czy Zachodnie konstrukcje. Tę cześć ekspozycji uzupełniają wozy strażackie z okresu PRL-u oraz Europy Zachodniej drugiej połowy XX w.


W trzeciej kategorii zobaczymy pojazdy, które służyły do transportu ludzi, pełniły bardzo ważną funkcję w życiu codziennym. Ponieważ samochód był niegdyś dobrem luksusowym i nie każdy mógł sobie pozwolić na własne cztery kółka, poruszać można się było autobusami.


Niejednokrotnie pojazdy te były przeładowane i nie było łatwo, gdyż chętnych do jazdy było nie rzadko więcej niż miejsc w autobusie. Podziwiając miniatury samochodów, można wrócić wspomnieniami do czasów, kiedy każdy z tych modeli był częstym widokiem na polskich ulicach.


To sentymentalna podróż w świat motoryzacji XX wieku w Polsce, która pozostawi w sercach wiele wspomnień i refleksji. Wkrótce kilka spotkań z kolekcjonerem tych cudeniek.