W tym celu do Wielunia zaproszono dr Remigiusza Kozłowskiego z Katedry Zarządzania Przedsiębiorstw Uniwersytetu Łódzkiego, który starał się przekonać, że najbardziej optymalnym komunikacyjnym rozwiązaniem dla Wielunia jest budowa obwodnicy, natomiast dla  ekspresowej  Ósemki najbardziej rozsądnym rozwiązaniem jest tzw. północny wariant. 

W części prezentacji dotyczącej rejonu wieluńskiego próbowano wskazać na korzystniejszy wariant przebiegu drogi ekspresowej S-8. Wyniki analiz nie dały jednak jednoznacznej odpowiedzi, dlatego dr Kozłowski starał się pokazać zarówno szanse jak i zagrożenia  wynikające z przebiegu wspomnianej drogi w pobliżu Wielunia.

Do łódzkiego wariantu trasy przekonywał senator Andrzej Owczarek. Jego zdaniem priorytetową sprawą dla Wielunia powinno być wybudowanie obwodnicy, natomiast droga ekspresowa jest potrzebna stolicy województwa, bo Łódź ma dzięki niej szansę stać się centrum logistycznym o większym znaczeniu niż Warszawa. Tymczasem dla wieluńskich samorządowców oznacza  to zagarnięcie kolejnej inwestycji, bez dania czegokolwiek w zamian.

Podobne spotkania jak to, o którym pisaliśmy w tym artykule właściwie nie wnoszą niczego nowego do dyskusji o S-8. Spór osiągnął już takie apogeum, że musi nastąpić pewien zwrot, który przyniesie rozwiązanie tej na razie patowej sytuacji.  

Obwodnica- tak, S 8- nie