W ramach inwestycji wykonano m.in.: mosty nad rzeką „Pyszną” w ciągu obwodnicy oraz na węzłach i w ciągu dróg dojazdowych- łącznie 8 szt. , wiadukty w ciągu obwodnicy oraz nad obwodnicą, przejście dla zwierząt oraz przejazdy gospodarcze łącznie 11 szt.

Wykonano urządzenia ochrony środowiska , przebudowano istniejącą infrastrukturę techniczną oraz przełożono odcinki koryta rzeki. W ramach projektu wybudowano trzy węzły: „Biała”, „Raczyn”, Jodłowiec” wraz z zaprojektowanymi rondami, zatokami i chodnikami na węzłach.

Wybudowano oświetlenie drogowe na węzłach oraz wyposażono obwodnicę w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach inwestycji wybudowano 11 km dróg dojazdowych.

Po zakończeniu budowy do wykonania zostanie pełna rekultywacja terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi dojazdowe i wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę w ramach realizacji kontraktu.

Obwodnica miasta Wielunia pozwoli na wyprowadzenie poza miasto ruchu tranzytowego na kierunku Warszawa- Wrocław, który mimo otwarcia S8 nie zmalał.

PARAMETRY TECHNICZNE:

- Klasa techniczna – GP

- Prędkość projektowa Vp –100 km/h;

- Kategoria ruchu –KR6

- Skrajnia pionowa – 4,70 m;

- Liczba jezdni – 1

- Szerokość jezdni – (2+1) x 3,50 m + 2 x 0,70 + 0,50 m

- Szerokość pasa ruchu – 3,50 m;

- Liczba pasów ruchu – 2+1 ;

- Szerokość pobocza gruntowego – 2 x 1,50

- nawierzchnia bitumiczna