W ramach inwestycji wykonano m.in.: mosty nad rzeką „Pyszną” w ciągu obwodnicy oraz na węzłach i w ciągu dróg dojazdowych- łącznie 8 szt. , wiadukty w ciągu obwodnicy oraz nad obwodnicą, przejście dla zwierząt oraz przejazdy gospodarcze łącznie 11 szt.
Wykonano urządzenia ochrony środowiska , przebudowano istniejącą infrastrukturę techniczną oraz przełożono odcinki koryta rzeki. W ramach projektu wybudowano trzy węzły: „Biała”, „Raczyn”, Jodłowiec” wraz z zaprojektowanymi rondami, zatokami i chodnikami na węzłach.
Wybudowano oświetlenie drogowe na węzłach oraz wyposażono obwodnicę w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach inwestycji wybudowano 11 km dróg dojazdowych.
Po zakończeniu budowy do wykonania zostanie pełna rekultywacja terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi dojazdowe i wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę w ramach realizacji kontraktu.
Obwodnica miasta Wielunia pozwoli na wyprowadzenie poza miasto ruchu tranzytowego na kierunku Warszawa- Wrocław, który mimo otwarcia S8 nie zmalał.
PARAMETRY TECHNICZNE:
- Klasa techniczna – GP
- Prędkość projektowa Vp –100 km/h;
- Kategoria ruchu –KR6
- Skrajnia pionowa – 4,70 m;
- Liczba jezdni – 1
- Szerokość jezdni – (2+1) x 3,50 m + 2 x 0,70 + 0,50 m
- Szerokość pasa ruchu – 3,50 m;
- Liczba pasów ruchu – 2+1 ;
- Szerokość pobocza gruntowego – 2 x 1,50
- nawierzchnia bitumiczna
OBWODNICA WIELUNIA OD A DO Z
Dziś wielki dzień dla mieszkańców Wielunia: obwodnica miasta zostaje oddana do użytku. Poznajmy najważniejsze założenia techniczne inwestycji. Obwodnica Wielunia ma długość 13,24 km klasy GP, na odcinku istniejącej drogi krajowej nr 8 od km 237+048 do km 250+289,86. Co robiono w ramach inwestycji?
Na tej stronie używamy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach statystycznych oraz zapewniają one prawidłowe działanie witryny.