Otóż zadaniem biura będzie prowadzenie działań na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, nadzorowanie współpracy zarówno komórek samego urzędu, jak i podległych jednostek w zakresie dialogu społecznego i kontaktów zewnętrznych.
Biuro Komunikacji Społecznej i Współpracy to komórka, która będzie tworzyć całościową politykę informacyjną, zarówno, jeśli chodzi o to, co się na bieżąco dzieje w całej gminie, jak i jej promocję.
Przypominamy, że Magdalena Kopańska stanowisko asystentki ds. promocji i wizerunku burmistrza Wielunia objęła tuż po wygranych wyborach przez Janusza Antczaka. Biuro powstało na nieco ponad pół roku przed zakończeniem czteroletniej kadencji obecnego włodarza miasta.
Zgodnie z ogłoszeniem o konkursie do obowiązków kierownika Biura Komunikacji Społecznej i Współpracy należy:
1) koordynacja działań promocyjnych i informacyjnych, monitorowanie, opiniowanie i nadzór merytoryczny realizacji tych działań przez gminne jednostki organizacyjne, w tym samorządowe instytucje kultury;
2) budowanie sieci partnerów promocji Gminy w ramach współpracy z organami samorządu terytorialnego i administracji rządowej, instytucjami kulturalnymi i naukowymi, innymi podmiotami publicznymi i prywatnymi;
3) działalność informacyjna, a w szczególności:
a) współpraca ze środkami masowego przekazu w zakresie promocji Gminy, w tym przygotowywanie umów,
b) opracowywanie koncepcji materiałów promocyjnych i informacyjnych Gminy, zlecania wykonania, zakupu i dystrybucji tych materiałów,
c) zamieszczanie informacji o Gminie w wybranych wydawnictwach;
4) pozyskiwanie źródeł finansowania dla realizacji zadań promocyjnych Gminy;
5) uzgadnianie planów imprez i innych działań promujących Gminę proponowanych przez niezależnych organizatorów;
6) nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem wizerunku herbu Gminy Wieluń oraz loga Wielunia;
7) koordynowanie spraw związanych ze współpracą zagraniczną Gminy z miastami partnerskimi;
8) planowanie, realizacja i koordynacja zadań związanych z opracowaniem elementów
oznakowania informacyjnego w Gminie;
9) prowadzenie spraw honorowych patronatów Burmistrza Wielunia;
10) współpraca z podmiotami realizującymi zadania w zakresie poprawy infrastruktury turystycznej (szlaki rowerowe, piesze itp.);
11) obsługa Młodzieżowej Rady Miejskiej w Wieluniu;
12) koordynowanie współpracy z organizacjami młodzieżowymi m.in. z hufcami Związku Harcerstwa Polskiego;
13) redagowanie internetowego portalu Gminy;
14) redagowanie Informatora Gminy Wieluń;
15) przygotowywanie wyjazdów zagranicznych przedstawicieli Gminy;
16) koordynowanie udziału przedstawicieli Gminy w targach, wystawach promujących Gminę;
17) współorganizowanie imprez kulturalnych, kulturalno-oświatowych oraz sportowych;
18) opracowanie projektu kalendarza działań promocyjno-kulturalnych i patriotycznych w Gminie oraz nadzór nad jego realizacją;
19) współpraca z instytucjami i organizacjami, których Gmina jest członkiem;
20) prowadzenie dokumentacji związanej z zamówieniami materiałów promocyjnych i wydawnictw;
21) prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją projektów, które otrzymały dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach działań promocyjnych;
22) koordynowanie działań związanych z organizowanymi przez Gminę konkursami i przyznawanymi nagrodami;
23) koordynowanie działań związanych z udziałem Gminy w konkursach organizowanych przez podmioty zewnętrzne.