Otóż zadaniem biura będzie prowadzenie działań na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, nadzorowanie współpracy zarówno komórek samego urzędu, jak i podległych jednostek w zakresie dialogu społecznego i kontaktów zewnętrznych.

Biuro Komunikacji Społecznej i Współpracy to komórka, która będzie tworzyć całościową politykę informacyjną, zarówno, jeśli chodzi o to, co się na bieżąco dzieje w całej gminie, jak i jej promocję.

Przypominamy, że Magdalena Kopańska stanowisko asystentki ds. promocji i wizerunku burmistrza Wielunia objęła tuż po wygranych wyborach przez Janusza Antczaka. Biuro powstało na nieco ponad pół roku przed zakończeniem czteroletniej kadencji obecnego włodarza miasta.

Zgodnie z ogłoszeniem o konkursie do obowiązków kierownika Biura Komunikacji Społecznej i Współpracy należy:

1) koordynacja działań promocyjnych i informacyjnych, monitorowanie, opiniowanie i nadzór merytoryczny realizacji tych działań przez gminne jednostki organizacyjne, w tym samorządowe instytucje kultury;

2) budowanie sieci partnerów promocji Gminy w ramach współpracy z organami samorządu terytorialnego i administracji rządowej, instytucjami kulturalnymi i naukowymi, innymi podmiotami publicznymi i prywatnymi;

3) działalność informacyjna, a w szczególności:

a) współpraca ze środkami masowego przekazu w zakresie promocji Gminy, w tym przygotowywanie umów,

b) opracowywanie koncepcji materiałów promocyjnych i informacyjnych Gminy, zlecania wykonania, zakupu i dystrybucji tych materiałów,

c) zamieszczanie informacji o Gminie w wybranych wydawnictwach;

4) pozyskiwanie źródeł finansowania dla realizacji zadań promocyjnych Gminy;

5) uzgadnianie planów imprez i innych działań promujących Gminę proponowanych przez niezależnych organizatorów;

6) nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem wizerunku herbu Gminy Wieluń oraz loga Wielunia;

7) koordynowanie spraw związanych ze współpracą zagraniczną Gminy z miastami partnerskimi;

8) planowanie, realizacja i koordynacja zadań związanych z opracowaniem elementów
oznakowania informacyjnego w Gminie;
9) prowadzenie spraw honorowych patronatów Burmistrza Wielunia;

10) współpraca z podmiotami realizującymi zadania w zakresie poprawy infrastruktury turystycznej (szlaki rowerowe, piesze itp.);

11) obsługa Młodzieżowej Rady Miejskiej w Wieluniu;

12) koordynowanie współpracy z organizacjami młodzieżowymi m.in. z hufcami Związku Harcerstwa Polskiego;

13) redagowanie internetowego portalu Gminy;

14) redagowanie Informatora Gminy Wieluń;

15) przygotowywanie wyjazdów zagranicznych przedstawicieli Gminy;

16) koordynowanie udziału przedstawicieli Gminy w targach, wystawach promujących Gminę;

17) współorganizowanie imprez kulturalnych, kulturalno-oświatowych oraz sportowych;

18) opracowanie projektu kalendarza działań promocyjno-kulturalnych i patriotycznych w Gminie oraz nadzór nad jego realizacją;

19) współpraca z instytucjami i organizacjami, których Gmina jest członkiem;

20) prowadzenie dokumentacji związanej z zamówieniami materiałów promocyjnych i wydawnictw;

21) prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją projektów, które otrzymały dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach działań promocyjnych;

22) koordynowanie działań związanych z organizowanymi przez Gminę konkursami i przyznawanymi nagrodami;

23) koordynowanie działań związanych z udziałem Gminy w konkursach organizowanych przez podmioty zewnętrzne.