Nie ma także możliwości wyznaczenia objazdu innymi drogami krajowymi ze względu na ich stan techniczny, który w wyniku przekierowania ruchu mógłby się jeszcze bardziej pogorszyć. Ruchu nie można także skierować na 45, gdyż tam prowadzone są roboty drogowe związane z budową ekspresowej S8. Remont jest potrzebny, natężenie pojazdów ogromne i do tego jeszcze przejeżdżające pociągi. Czy jest zatem jakieś wyjście z tej sytuacji?

GGDKiA sugeruje, że najlepszym rozwiązaniem byłoby wykonanie wspomnianego remontu przy zastosowaniu ruchu wahadłowego. A jeśli tak się nie da przeprowadzić remontu? Wtedy jest jeszcze jedna możliwość: wybudowanie tymczasowej drogi objazdowej tzw. bypass'a, który zapewni konieczne utrzymanie ciągłości ruchu na tej drodze. Parametry techniczne drogi tymczasowej muszą jednak zapewnić możliwość poprowadzenia ruchu drogowego o natężeniu 9212 pojazdów na dobę.

Co zatem zrobi PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. ZLK w Tarowskich Górach do którego jako wykonawcy remontu adresowano pismo z GGDKiA w Łodzi? Skłania się do budowy tymczasowej drogi objazdowej, co potwierdza z kolei w piśmie wysłanym do Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. To jednak będzie kosztować i to niemało. Ok. 70-80% tego, co pochłonie remont przejazdu. Czy znajdą się na to pieniądze? Remont ma kosztować 400 tys. złotych. Za te pieniądze ma być wymienione torowisko, podbudowa, wykonane odwodnienie i przede wszystkim położona nowa nawierzchnia na drodze w obrębie przejazdu, co poprawi komfort nie tylko samochodom, ale również pasażerom pociągów, które będą mogły jeździć szybciej.

Niedaleko od owego przejazdu w podwieluńskiej Dąbrowie znajduje się ulica Ceglana. Ulica dodajmy przeznaczona do zbudowania od podstaw. Prace na tym szlaku powinny być już zaawansowane w czasie, a tymczasem nie dzieje się tutaj praktycznie nic.

Od lat o tę ulicę walczyła była radna miejska i zarazem mieszkanka Dąbrowy Krystyna Szafarska z niecierpliwością oczekująca tutaj drogowców. O wspomnianą ulicę pytano także podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej. Co zatem będzie z budową? Kiedy ruszy na dobre? Zobacz wideo.

reporter: Piotr Zięba, zdjęcia: Robert Kałuża