Telewizja kablowa TVK WSM Wieluń

Komunikaty

WiFi w mieszkaniu - zalecenia

Bezprzewodowy dostęp do Internetu w mieszkaniu to wygoda oraz w przypadku urządzeń typu smartfon lub tablet jedyny sposób połączenia z siecią domową. Jednak popularność tej technologii i fakt, że niemal 100% naszych Abonentów mieszka w domach wielorodzinnych powoduje problem z tłokiem w "eterze", czyli wzajemnych zakłócaniem się sąsiednich urządzeń.

Większość zgłoszeń dot. problemów w dostępie do Internetu jakie otrzymujemy to problemy z domowymi routerami i sieciami bezprzewodowymi.

 

Sieci WiFi standardu 802.11 b/g/n pracują w paśmie 2,4GHz. Do dyspozycji mamy 13 kanałów, jednak ich częstotliwości częściowo się pokrywają co powoduje, że tylko zestaw 3 kanałów nie zakłóca się wzajemnie (np. 1, 6, 11).

Z tego pasma korzystają również urządzenia Bluetooth, bezprzewodowe myszki i klawiatury, transmitery sygnału video, kuchenki mikrofalowe...

 

Nasze zalecenia:

- nie używać kanałów o szerokości 40MHz (czyli przepustowości >150Mb/s) - przy zakłóceniach z innych nadajników może to nawet pogorszyć osiągane prędkości niż je poprawić.

- wybierać kanały 1, 6 lub 11 (ew. 13) - w ten sposób lepiej działa wykrywania kolizji w sieci radiowej niż sytuacja gdy trzy blisko położone nadajniki pracują w kanałach 1,2,3 - pamiętajmy o wzajemnych pokrywaniu się tych kanałów.

- przenieść router w inne miejsce (nawet zmiana położenia o pół metra może przynieść poprawę) - zwykle najlepiej umieścić router w centralnym punkcie mieszkania.

Pomocne programy skanujące pasmo WiFi:

Dla komputerów klasy PC: inSSIDer
Dla urządzeń z systemem Android: Wifi Analyzer
Dla urządzeń z systemem iOS: Network Analyzer Lite

 - przejść na pasmo 5GHz

 

 

Pasmo 5GHz

Wiele urządzeń pozwala na pracę w paśmie 5Ghz (standard 802.11 a/ac). W paśmie 5GHz dostępnych jest więcej kanałów, częstotliwości nie zachodzą na siebie.

Cechą tego pasma jest większe tłumienie fal radiowych przez przeszkody niż pasma 2.4GHz - oznacza to, że np. w pokoju obok będzie niższa moc sygnału ale jednocześnie oznacza to, że ew. zakłócenia z sąsiednich mieszkań będą tłumione znacznie mocniej.

Zalecenia - kupując nowy router wybrać model dwuzakresowy (dwupasmowy) pozwalający na jednoczesną pracę w paśmie 2,4GHz i 5GHz. Pozwoli to na zachowanie zgodności ze starszymi urządzeniami oraz lepszą pracę nowych urządzeń. Kupując nowy tablet lub komputer warto wybrać taki, który może łączyć się w paśmie WiFi 5GHz (802.11a, 802.11ac).

Koronawirus

Zarząd Wieluńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Wieluniu informuje, że w związku z zagrożeniem koronawirusem biura Spółdzielni przy ul. Andrzeja Struga 1,administracje poszczególnych osiedli oraz biuro telewizji kablowej od dnia 16.03.2020 r. nie przyjmują interesantów do odwołania. Przyjmowane są zgłoszenia telefonicznie i mailowo.
Sprawy bardzo pilne wymagające bezpośredniego kontaktu omawiane będą na indywidualnym spotkaniu po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się.

#

Obsługa serwisowa TVK zostaje ograniczona do utrzymania sieci dystrybucyjnej.

Prosimy o powstrzymanie się od przeróbek instalacji tvk i uważne traktowanie kabli połączeniowych w czasie sprzątania itp.

Prace planowe

W nocy 16-17 grudnia wystąpią przerwy w działaniu usług telewizji kablowej i dostępu do Internetu.

Na tej stronie używamy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach statystycznych oraz zapewniają one prawidłowe działanie witryny.

Telewizja

 

SPRAWDŹ PRĘDKOŚĆ

Jedynym uznawanym testerem prędkości do postępowania reklamacyjnego jest system PRO Speed Test. Test musi zostać wykonany jako certyfikowany.

 Aplikacja stacjonarna na komputery z systemem Windows i macOS – PRO Speed Test została certyfikowana przez Prezesa UKE od dnia 01.12.2020 na okres 2 lat. Aplikacja jest certyfikowanym mechanizmem monitorowania i umożliwia przeprowadzenie pomiarów certyfikowanych oraz wygenerowanie Raportu z certyfikowanych pomiarów jakości usługi dostępu do Internetu. Raport można wykorzystać m.in. w postępowaniu reklamacyjnym do wykazania stałych i powtarzających się rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem usługi dostępu do Internetu, a wskazanymi w umowie wartościami.

 

Czym są pomiar certyfikowany i niecertyfikowany?

Pomiar certyfikowany to pomiar, który spełnił wszystkie poniższe warunki, tj. został przeprowadzony:
•    na łączu operatora stacjonarnego;
•    w aplikacji dedykowanej dla systemu Windows lub macOS;
•    z użyciem karty sieciowej odpowiedniej do przepływności łącza (wymagana prędkość połączenia interfejsu sieciowego to 2500 Mb/s lub 1000 Mb/s dla maksymalnej prędkości z umowy poniżej 1000 Mb/s lub 100 Mb/s dla maksymalnej prędkości z umowy poniżej 80 Mb/s
•    gdy obciążenie procesora przed pomiarem było mniejsze niż 20%;
•    gdy obciążenie procesora w trakcie pomiaru było mniejsze niż 85%;
•    gdy prędkość transmisji danych pochodząca od innych aplikacji nie była większa niż 2,5 Mb/s w każdym kierunku;
•    przy braku aktywnych połączeń wirtualnej sieci prywatnej (VPN);
•    przy braku aktywnego udostępniania Internetu na urządzeniu końcowym użytkownika;
•    przy braku obecności innych urządzeń (poza routerem i komputerem użytkownika) w sieci;
•    przy podłączonym zasilaczu sieciowym AC w przypadku urządzenia z możliwością zasilania bateryjnego.

W przypadku niespełnieniu któregokolwiek z ww. warunków pomiar nie będzie certyfikowany. Taki pomiar ma wyłącznie walor informacyjny.

więcej informacji na stronie https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/pomiar-predkosci-internetu/certyfikowany-mechanizm/ oraz https://pro.speedtest.pl/

PORTAL WSM

Zarejestruj się i zyskaj dostęp do:

  • Najważniejszych informacji dotyczących lokalu oraz szczegółów umowy z WSM,
  • Szczegółowych informacji na temat wysokości historycznych (okres 3 lat) oraz bieżących opłat związanych z umową,
  • Wyciągu z konta związanego z umową z WSM,
  • Odczytów i rozliczeń mediów, wraz ze szczegółami liczników zamontowanych w lokalu,
  • Zamieszczonych na portalu dokumentów oraz e-faktur.

więcej na wsm.wielun.pl

Sprawdź prędkość (pomiar niecertyfikowany)